11 Aralık 2014 Perşembe

Beş Milyon


Beş Milyon.  Evet, blogun adı Beş Milyon. Tabi artık Beş Lira demek gerekiyor devir değişti nihayetinde. Sıfır falan attılar. Öyle işler işte. Geçen gün Tayfun abilerle oturuyoruz, Beş milyondan konu açıldı. “Beş milyon var mı la?” dedi Namık abi.  Ulan dedim yoksa blog için düşünüp durduğumuz isim bu olabilir mi? Olabilir. Cebimden çıkarıp Namık abiye beş milyon uzattım. Karşılığında bana 20lik bir banknot uzatıp, “4 bira daha kap gel, cila olur” dedi. Koşarak Emre abinin yanına gittim. “Abi nasılsın?” diye sordum öncelikle. Karşılığında aldığım cevap beni şaşırtmadı; “İyidir koçum sen nasılsın?” Ama bunları geçelim. Biraları kapıp geri geldim. Namık abi birasını yudumlayıp şişeyi incelemeye başladı “Beş milyon lan… Bu elimde tuttuğum meret beş milyon!” diye bağırdı. “Abi o Tuborg dört buçuk, beş değil” dedim ama dikkate almadı beni ve devam etti. “Beş milyonlarla kendimize kötülük yapıyoruz… Niye?!” diye bir soru patlattı. Cevap verilmesi gereken bir soru değildi sanırım. Sessiz kaldım. O gece alkollü araç kullandığı için Namık abi,onla beraber olduğumuz için ben, Tayfun abi ve Alper nezarette yattık. Tüm gece Namık abinin söylediklerini düşündüm. Hayallerimizi satın alamaz belki ama önemli bir yeri vardır beş milyonun hayatımızda. Değerlerine sahip çıkmayan toplumumuz beş milyona sahip çıkıyor. Beş lira diyenler gıcık tipler, beş YTL diyen tuhaf yaşlılar ama geri kalanın geneli beş milyon diyor hala. "Beş milyondan bi tam!" İşte böyle değişik bi şey. Belki de saçma, belki de amaçsız, Beş milyon…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder